سفر معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی به کشور عراق

سفر معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در مراسم بزرگداشت سی و ششمین سالگرد فاجعه بمباران حلبچه با سلاح شیمیایی به عنوان ابراز همدردی و اتحاد شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، علی محمد قادری، معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، روز شنبه در مراسم بزرگداشت سی و ششمین سالگرد فاجعه حلبچه، گفت: ما برای ابراز همدردی و  یادآوری وحدت ملت‌های ایران و عراق و مردم منطقه در این مراسم شرکت کردیم و این امر مهم در واقع بیان شفقت و محبت در میان دو کشور است.

وی با اشاره به اینکه «به عنوان نماینده وزارت کار و رفاه اجتماعی» در این مراسم شرکت می‌کند، خاطرنشان کرد: ایرانی‌ها از دیرباز با مردم این منطقه  ارتباط نزدیکی و تعاملات خوبی داشته اند.

وی یادآور شد: مردم ایران در زمان وقوع بمباران شیمیایی در کنار مردم شریف و شجاع شهر ایستادند. در ۲۵ اسفند ۱۳۶۷ حلبچه توسط رژیم سابق عراق بمباران شیمیایی شد که منجر به شهادت بیش از ۵ هزار نفر از شهروندان این کشور و مجروح شدن ۱۰ هزار نفر شد و بسیاری از این مردم نیز از اثرات و استنشاق گازهای سمی رنج می برند.

شایان ذکر است در سال ۱۹۹۸ و تصویب این طرح در پارلمان کردستان عراق، شهر حلبچه به عنوان یک استان انتخاب شد و در ۱۶ ماه مارس ۲۰۱۴، کنترل آن در اختیار حکومت اقلیم کردستان قرار گرفت. اگرچه شورای وزیران عراق پیش نویس قانون ایجاد استان حلبچه را در (۱۳ مارس ۲۰۲۳) تصویب کرد، اما هنوز مجلس نمایندگان هنوز این قانون را تصویب نکرده است.

ملاقات با وزرای کار، فرهنگ، جوانان و علوم اقلیم کردستان، ملاقات با دبیرکل سوسیال دمکرات عراق، حضور در همایش گرامیداشت شهدای حلبچه، سخنرانی در دانشگاه حلبچه، حضور در مراسم پانزدهمین سالگرد ارتحال سید عبدالعزیز حکیم در سلیمانیه از دیگر برنامه های معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور به عراق بود.

کد خبر 104442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =