در رسانه| پردیس سالمندان از مراکز مجهز نگهداری است

صاحب امتیاز مرکز حکیم زنجان گفت: پردیس سالمندان زنجان که زیر نظر بهزیستی فعالیت دارد به عنوان یکی از مراکز مجهز نگهداری از سالمندان مطرح است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» فریدون طاهری در تور رسانه‌ای بهزیستی استان زنجان که با حضور جمعی از اصحاب رسانه جهت آشنایی و بازدید از مرکز توانبخشی و مراقبتی اعصاب و روان حکیم و پردیس سالمندان برگزار شد، اظهار داشت: پردیس سالمندان زنجان زیر نظر بهزیستی فعالیت دارد. این مرکز به عنوان یکی از مراکز مجهز نگهداری از سالمندان  تحت نظارت بهزیستی در حال  فعالیت است که جهت تکمیل آن خیرین زنجانی و بهزیستی تلاش بسیاری داشته‌اند.  
وی با بیان اینکه مرکز توانبخشی و مراقبتی اعصاب و روان حکیم و پردیس سالمندان زنجان دارای ۱۲ سوئیت دو خوابه و سه خوابه است ابراز کرد: در حدود ۳۰ نفر سالمند در این مجموعه حضور دارند و کارها و اقدامات مربوط جهت کمک و یاری برای افراد سالمند در این مجموعه انجام می‌شود.

صاحب امتیاز مرکز حکیم زنجان با بیان اینکه پردیس سالمندان در زنجان دارای بخش‌های مختلفی چون کاردرمانی، فیزیوتراپی، ایستگاه پرستاری، اتاق پزشک، هنر درمانی، روانشناس و فضای سبز است تصریح کرد: در این مرکز برای رفاه بیشتر سالمندان برنامه‌های مختلف در نظر گرفته شده است.

طاهری افزود: این مرکز یکی از مجهزترین مراکز در کشور است که وظیفه نگهداری سالمندان را به بصورت سکونت زوجین و سوئیت‌ها به صورت دو نفره و سه نفر به خود اختصاص داده است.  

وی گفت: برای آشنایی مردم با خدمات بهزیستی، اصحاب‌رسانه می‌توانند فرهنگ‌سازی در ارتباط با آگاهی و اطلاعات مردم  را به خوبی انجام دهند.

صاحب امتیاز مرکز حکیم زنجان تاکید کرد: خیرین در این زمینه بهترین یاری‌رسان هستند، با این حال همه اقدامات مربوط به نگهداری سالمندان در این مرکز با برنامه و دقت لازم انجام می‌شود.

حضور ۷۹۱ مددجو در مراکز توانبخشی استان زنجان

روح‌اله خدابنده‌لو، مدیرکل بهزیستی استان زنجان در حاشیه این دیدار با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱ مرکز شبانه‌روزی مراقبتی توانبخشی در سطح استان فعالیت می‌کند که وظیفه نگهداری از سالمندان، بیماران اعصاب و روان و کم توانان ذهنی را برعهده دارد اظهار کرد: در حال حاضر ۷۹۱ مددجو در این مراکز مقیم هستند و اغلب جزو یارانه بگیرهای بهزیستی هستند.

وی با اشاره به اینکه ۱۳ مرکز روزانه توانبخشی نیز زیر نظر بهزیستی زنجان در سطح استان فعالیت دارد و بسیاری از مددجویان را به صورت روزانه نگهداری می‌کند گفت: برنامه‌های حرفه‌آموزی، مهارت‌آموزی، هنر درمانی جز وظایف آنها است و در حال حاضر ۵۰۰ مددجو از خدمات این مراکز در سطح استان بهره‌مند هستند.      

کد خبر 108088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد