در رسانه| بهره مندی ۹۰۰ مددجو از آموزش‌های خودمراقبتی بهزیستی اردبیل

معاون امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اردبیل گفت: ۹۰۰ نفر از دختران و بانوان در این استان از محتوای آموزشی کاربردی خودمراقبتی از آسیب‌های اجتماعی بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل پرویز پروین اظهار کرد: این طرح با هدف آگاه سازی زنان و دختران از مراقبت‌های اولیه روانی اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و افزایش سواد رسانه‌ای برای دختران نوجوان ۱۳- ۲۰ سال و بانوان جوان ۲۰- ۴۰ سال اجرا شد.
وی تصریح کرد: تمرکز اصلی این طرح بر موضوع خودمراقبتی است و خودمراقبتی، روشی کاملا آموختنی به روشی آگاهانه است که هر فرد برای مراقبت از خود، خانواده و دیگران انجام می‌دهد تا از آسیب‌های اجتماعی مصون بماند.
وی ادامه داد: خودمراقبتی شامل اقدامات و تصمیماتی جهت حفظ سلامت، پیشگیری از خطرات و آسیب‌های اجتماعی و توانایی رفع نیازهای جسمی، روانی و اجتماعی است و موجب افزایش کارآیی افراد جامعه و کسب مهارت‌های اجتماعی و فردی می‌شود.
معاون امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اردبیل اضافه کرد: کسب دانش و اطلاعات مفید و افزایش سواد خودمراقبتی زنان و دختران بسیار اهمیت دارد و سبب مصونیت آنها از مسائل و مشکلات ناشی از آسیب‌های اجتماعی و روانی می‌شود.
بیش از ۲۷ هزار خانوار زیر پوشش بهزیستی استان اردبیل هستند که از این تعداد ۱۵ هزار نفر مستمری دریافت می‌کنند.

کد خبر 107727

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد