دومین کودک فاقد سرپرست موثر وارد خانواده میزبان شد

با حضور معاون امور اجتماعی و در راستای اجرای طرح خانواده میزبان در هرمزگان ظهر امروز دومین کودک فاقد سرپرست موثر وارد خانواده میزبان شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ با حضور معاون امور اجتماعی ، کارشناس مسئول دفتر کودکان و نوجوانان و سرپرست بهزیستی بندرعباس و در راستای اجرای طرح خانواده میزبان در هرمزگان ، ظهر امروز سرپرستی دومین کودک فاقد سرپرست موثر در بندرعباس به خانواده میزبان سپرده شد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان با ارائه توضیحاتی پیرامون طرح ، هدف از اجرای طرح خانواده میزبان را مراقبت موقت و تامین شرایط بهتر برای رشد و تربیت کودک و نوجوان در خانواده و بهبود بازپیوند یا واگذاری سرپرستی وی به خانواده جایگزین عنوان کرد.
حسن ترکمانی اضافه کرد : در این طرح، خانواده‌های علاقمند، داوطلبانه برای این کار خداپسندانه اعلام آمادگی می‌کنند تا از کودکان فاقد سرپرست به صورت موقت در خانواده خود تا مدتی موقت میزبانی کنند. بعد از این مدت، کودک دوباره به خانواده زیستی خود بازمی‌گردد.
وی اضافه کرد : خانواده‌ها برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر باید در سامانه فرزندپذیری سازمان بهزیستی ثبت نام کنند که پس از آن بهزیستی و موسسات همکار، شرایط لازم خانواده را بررسی می‌کنند و در صورت آمادگی خانواده، دوره‌های آموزشی لازم را برای خانواده‌ها برگزار می‌کنند و در نهایت کودک وارد خانواده می‌شود.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تصریح کرد : خانواده های متقاضی می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به سامانه ملی فرزندپذیری به آدرس http://adoption.behzisti.net بخش «خانواده میزبان» مراجعه کنند.

کد خبر 107630

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد